Efektywna komunikacja
W dniu dzisiejszym (17.06 br.) w Centrum Aktywności Społecznej w Nowej Soli odbyło się szkolenie pt. „Efektywna komunikacja – jak rozmawiać o potrzebach młodych ludzi we współczesnym świecie”. Szkolenie skierowane zostało do doświadczonych opiekunów, pragnących pogłębić swoją wiedzę i umiejętności, jak i do tych, którzy z racji wykonywanego zawodu potrzebują narzędzi do codziennej pracy oraz takich, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z pracą z młodymi wolontariuszami.
Szkolenie prowadzone było formie wykładowo-warsztatowej.
W trakcie zajęć odpowiadaliśmy na szereg pytań min.:
Jak poznać, zauważyć i zakomunikować swoje potrzeby?
Jak rozumieć komunikaty innych osób i co się za nimi kryje?
Co nami kieruje, dlaczego i po co działamy?
Jak realizować potrzeby własne i innych? Jak brać odpowiedzialność za swoje decyzje?
Jak motywować młodych do podjęcia decyzji, aktywności?
Jak nie dać się stresowi?
Jak współpracować? Jak werbalizować swoje potrzeby?
Było tego sporo, ale prowadząca zajęcia Agnieszka Chyrc – terapeutka zajęciowa, podejmująca szereg inicjatyw, które stanowią istotną rolę w kształtowaniu świadomości i obywatelskości młodych ludzi w sposób efektywny i rzetelny przybliżyła nam temat.
Dziękujemy za udział w zajęciach!